Ostatnia aktualizacja
12.05.2024 11:01

Osób online: 2

stat4u

SP Karpicko
Kliknij aby powiększyć







Dodano: 2012-07-13, SPRAWOZDANIE

SRAWOZDANIE Z PRZEPROWADZONEGO PRZEZ DYREKTORA SZKOŁY NADZORU PEDAGOGICZNEGO W ROKU SZKOLNYM 2011/2012

 

 

Zgodnie z założeniami polityki oświatowej państwa prowadzono

 

  1. Monitorowanie wdrażania podstawy programowej  wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego.

 

Prowadzono obserwacje.

Tematyka:

Analiza celów lekcji pod kątem zgodności z podstawą programową, kryteriami oceniania i założeniami programu wychowawczego i profilaktyki szkoły.

 

Przeprowadzono po jednej obserwacji u każdego nauczyciela. Nauczyciele realizują treści podstawy programowej na zajęciach, stosują kryteria oceniania zgodne z przyjętymi, realizują zadania wychowawcze i profilaktyczne. Osiągają zamierzone cele. Poprawić należy egzekwowanie dyscypliny i toku zajęć w punkcie przedszkolnym.

Zgodnie z planem Wielkopolskiego Kuratora w zakresie nadzoru pedagogicznego

  1. Zaplanowałam zadania w zakresie nadzoru pedagogicznego.
  2. Monitorowałam wybór podręczników szkolnych
  3. Nadzorowałam spełnianie obowiązku szkolnego przez dzieci 5 i 6-letnie.

 

W zakresie nadzoru pedagogicznego prowadziłam obserwacje jak powyżej, kontrolowałam dokumentację szkoły tj. dzienniki zajęć, dzienniki realizacji godzin z KN, realizację godzin na poszczególnych edukacjach, terminowość prowadzenia diagnozy szkolnej w punkcie przedszkolnym i oddziale przedszkolnym.

 

Przeprowadzono Rady szkoleniowe na temat: „ Metoda dobrego startu.”, „ Nowe zadania nauczycieli ortografii.”, „Metody aktywizujące w kształceniu wczesnoszkolnym”.

 

Podręczniki szkolne przy których uczniowie pracowali były zgodne z obowiązującymi podstawami programowymi. Do 15 czerwca wybrane zostały podręczniki na nowy rok szkolny2012/2013. Nauczyciele zawnioskowali o zatwierdzenie programów nauczania.

 

Do oddziału przedszkolnego będzie uczęszczało 11 6-latków i 13 5-latków, do punktu przedszkolnego 17 4-latków.

Wszystkie dzieci spełniają obowiązek szkolny. Dwoje dzieci spełnia obowiązek szkolny poza granicami kraju, jednak nie wywiązali się z konieczności pisemnego zawiadomienia szkoły o tym fakcie. Poczyniłam kroki w celu wyegzekwowania przez rodziców tego obowiązku.

W ramach godzin z KN uczniowie byli otoczeni opieką oraz prowadzono zajęcia dydaktyczno-wychowawcze.

Nauczyciele uczęszczali z dziećmi na basen, Pani Małgorzata Janas prowadziła też zajęcia sportowe po zajęciach lekcyjnych.

W ramach projektu unijnego prowadzone są zajęcia indywidualne dla dzieci z trudnościami w nauce czytania i trudnościami matematycznymi. W ramach tego projektu otrzymaliśmy pomoce dydaktyczne tj. liczydła, gry multimedialne do zajęć , aparaturę nagłaśniającą, stoliki komputerowe.

Do oddziału przedszkolnego zakupiono zabawki i gry dydaktyczne.

Pani Małgorzata Janas opiekowała się SKO, Pani Maria Grubinska prowadziła bibliotekę, Pani Aneta Piskorz zajęcia logopedyczne

Co 2 miesiące odbywały się występy Klubu Małego Muzyka z Poznania. Cieszą się one dużym powodzeniem.

Pani Sylwia Binkowska po powrocie z urlopu macierzyńskiego będzie nadal kontynuowała staż na awans nauczyciela mianowanego.

Pani Lucyna Musielak prowadziła program „Czyste powietrze wokół nas”

Pani Mariola Chrapa prowadziła program „Czyste powietrze wokół nas”, „Moje dziecko idzie do szkoły”.

Dodatkowymi dniami wolnymi były 14.10. 2011, 31.10.2011, 30.04.2012,04.05.2012, 08.06.2012

Realizacja podstawy programowej a w szczególności przestrzegania godzin na poszczególne edukacje określonych w ramowym planie nauczania w klasach I-III

w roku szkolnym 2011/2012 przebiega następująco

 

Klasa I wych Mariola Chrapa

 

Zrealizowane

Zostały do realizacji

j. angielski

                 66 /190

           104/190

ed. muzyczna

                38 /95

             57/95

ed. plastyczna

                 38/95

             57/95

Wych fizyczne

             116 /290

            174/290

Zaj. komputerowe

               36 /95

             59/95

 

Klasa II wych Małgorzata Janas

 

Zrealizowane

Zostały do realizacji

j. angielski

               133 /190

             37/190

ed. muzyczna

                74  /95

             21/95

ed. plastyczna

                 73 /95

             22/95

Wych fizyczne

                214 /290

           76/290

Zaj. komputerowe

                 69 /95

             26/95

 

Klasa III wych Maria Grubinska

 

Zrealizowane

Zostały do realizacji

j. angielski

               197/190

 

ed. muzyczna

                117/95

 

ed. plastyczna

                115 /95

 

Wych fizyczne

               326 /290

 

Zaj. komputerowe

               104 /95

 

 

 

Nauczyciele przygotowali wszystkie imprezy i uroczystości zgodnie z kalendarzem.

Pani Lucyna Musielak przygotowała Jasełka, które obejrzała szersza publiczność z lokalnej miejscowości.

Dla upamiętnienia ofiar Katynia w kwietniu uczniowie złożyli kwiaty i zapalili znicz przy obeliski por. Mariana Skibinskiego.

Zorganizowano 3 wycieczki dalsze do Kluczewa, Biskupina, Włoszakowic.

Brano udział w festynie z okazji Dnia Dziecka przygotowanego przez sołtysa i Radę Rodziców.

 

Przeprowadzono ewaluację wewnętrzną w obszarze

  1. Efekty działalności dydaktycznej i wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności szkoły.

Wymagania Respektowane są normy społeczne

Głowne zadania Dostosowanie programów profilaktyki, wychowawczych do warunków szkoły.

Realizacja

Wzmacniane były w całym procesie dydaktyczno-wychowawczym zadania uczniów a na niewłaściwe reagowano natychmiast. W planach wychowawcy klasowego zostały uwzględnione zmiany w celu polepszenia przestrzegania przez uczniów pozytywnych norm zachowania.

 

  1. Analizuje się wyniki sprawdzianu

Wymaganie

Główne zadania  Monitorowanie na zajęciach , sprawdzianach, testach

Realizacja Wyniki testu kompetencji są satysfakcjonujące. Uczniowie są przygotowani do podjęcia nauki w klasie wyższej programowo. W przyszłym roku należy dołożyć starań do podnoszenia wiedzy i umiętności u uczniów

 

Wnioski

  1. Dokumentację szkolna prowadzić na bieżąco
  2. Kontynuować pracę indywidualną z dziećmi w celu polepszenia jakości kształcenia oraz uwzględnienia możliwości uczniów.
  3. Współpracować z rodzicami i uświadomić im konieczność i celowość badań w PPPP
  4. Należy wciąż dbać o pozytywny wizerunek szkoły w środowisku lokalnym.